Najlepsze racuchy podwójnie bananowe z płatkami owsianymi

Wegańskie śniadania

Myślę, że śniadanie to najtrudniejszy posiłek do zweganizowania, bo…. jajka, jajka, jajka! Prawie wszędzie. No i mleko. Ja przez długi czas nie jadłam śniadań. Przechodziłam od razu do obiadu. Aż do czasu, gdy moja siostra zrobiła mi racuchy. Pyszne, wilgotne, puszyste placki z jabłkami, które nie miały jajek ani mleka w składzie, a były cudownie pyszne. Eureka – placki to śniadaniowy ratunek! (i tofu, ale ja jeszcze wtedy za nim w ogóle nie przepadałam). Od tamtej pory zrobiłam może milion różnych placków na śniadanie, ale te racuchy pojawiają się u mnie na stole zdecydowanie najczęściej. Są bajecznie proste, zdrowe, dają energię na dłuuuugi czas i można przechowywać je w lodówce przez parę ładnych dni bez utraty smaku, więc możesz je zrobić w niedzielę i jeść codziennie z innymi dodatkami.

Sekretem są…

banany. Muz z banana jest bazą ciasta na racuchy, ale kawałki bananów to jest mus i to jest to, dzięki czemu te racuchy są tak pyszne. Taki smażony, brązowy banan ma tyle smaku i słodyczy, że będziesz o nim myśleć do następnego śniadania. Dlatego – plastry, kostka, cokolwiek – kawałki banana muszą być.

Czas przygotowania : 5-7 aktywnych minut, 15 minut oczekiwania i 10 minut smażenia / przepis na około 12 sporych racuchów

Potrzebne będą

  • 6 średniej wielkości bananów
  • 100ml mleka migdałowego lub innego roślinnego (odradzam ryżowe, bo bardzo się lepi do patelni)
  • 1,5 kubka płatków owsianych
  • 2 łyżki mielonego siemienia lnianego
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • olej do smążenia

Przygotowanie

  1. W kielichu blendera umieścić wszystkie składniki oprócz dwóch bananów i na wysokich obrotach połączyć wszystko na gładką masę
  2. Dwa banany pokroić dowolnie – u mnie dzisiaj plasterki. Dodać do ciasta na racuchy, wymieszać
  3. Odstawić na 15 minut. W tym czasie ciasto zgęstnieje
  4. Na patelnie dodać 2-3 łyżki wybranego tłuszczu, rozprowadzić dokładnie i nadmiar odsączyć ręcznikiem papierowym. Nie potrzebujemy dużo tłuszczu do smażenia, jednak patelnia musi mieć nieprzywierającą powłokę. Olej rozgrzać i zmniejszyć, a następnie zmniejszyć ogień na mały/średni
  5. Ciasto będzie gęste i ciężko będzie formować z niego idealne koła przez kanciaste kawałki bananów. Ja nie próbuję tego zmieniać, moje są nieregularne i takie właśnie lubię.
  6. U mnie na jednego racucha przypada około dwóch czubatych łyżek ciasta, jednak próbuj po swojemu – jak lubisz. Smaż po około 2-3 minuty z każdej strony.
  7. Podawaj z ulubionymi dodatkami – na pewno sprawdzą się owoce, super foodsy, masło orzechowe, tahini z syropem z agawy itp.
  8. Smacznego <3

Dodaj komentarz