Kukurydziano-pszenne tortille do wegańskich tacos i burrito

Kuchnia meksykańska to zdecydowanie jedna z moich ulubionych. Przyprawy, awokado, kwaśny jogurt i rozmaite salsy. Pycha! A do tego to tak wszystko łatwe do zweganizowania! Są też elementy kuchni meksykańskiej, których weganizować wcale nie trzeba, bo naturalnie są wyłącznie z produktów roślinnych. Jednym z tych wyrobów są tortille. Kto ich nie kocha?! Tradycyjne są z mąki kukurydzianej (masa harina, nie skrobi), ale istnieje już na ten moment mnóstwo wariacji – pszenne, orkiszowe, żytnie, pszenne pełnoziarniste itp.

Ja zdecydowałam się zrobić tortillę pszenno-kukurydzianą dla uzyskania ładnego koloru i słodkawego smaku dzięki kukurydzy i elastyczności i ogólnej prostoty przygotowania dzięki mące pszennej. Tortille wyszły naprawdę pyszne. Był to idealny sposób do wykorzystania polenty, która zalegała mi od jakiegoś czasu w szafce i teraz będę kupować polentę tylko w celu robienia tortilli. Wyszły przepięknie żółte, elastyczne, smaczne, a z surowym ciastem bardzo łatwo się pracowało.

Komentarze

  • Smażenie tortilli należy rozpoczynać od suchej, rozgrzanej patelni, o nieprzywierającej powłoce
  • Bardziej elastyczne tortille to będą te, które krócej się smaży np. po 30-40 sekund z każdej strony. Im dłuższy czas smażenia, tym tortille będą twardsze
  • NIE przechowywać w lodówce
  • Tortille z tego przepisu są przeznaczone do podania natychmiast lub, jeśli robisz je np. godzinę przed, należy je przechowywać w wilgotnej ściereczce
Czas przygotowania: 5 aktywnych minut, 30 minut oczekiwania, 10-15 minut smażenia / Ilość porcji: 8 tortilli na tacos lub 4 do burrito

Składniki

  • 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej uniwersalnej
  • 2/3 szklanki suchej polenty
  • 1/2 szlanki + 1 łyżka gorącej wody
  • 3-4 łyżki oleju rzepakowego
  • duża szczypta soli

Przygotowanie

  • W średniej wielkości misce wymieszaj dokładnie mąkę, polentę i sól. W osobnej misce wymieszaj olej rzepakowy i gorącą wodę.
  • Połącz suche składniki z mokrymi. Mieszaj najpierw łyżką, a następnie ręką do uzyskania gładkiej masy. Przykryj folią spożywczą lub ręcznikiem kuchennym i odstaw na pół godziny (co najmniej 15-20 minut)
  • Podziel masę na 8 części (lub cztery, jeśli robisz burrito). Uformuj każdą część w kulę.
  • Rozgrzej patelnię (bez tłuszczu)
  • Rozwałkuj porcję ciasta na cienki placek (w razie, gdyby ciasto przywierało podsyp powierzchnię roboczą odrobiną mąki uniwersalnej. U mnie nie było takiej potrzeby). Użyj miski/salaterki do odmierzenia równego koła, a następnie nożykiem oddziel nadmiar ciasta. Możesz pominąć ten krok, jeśli nie zależy Ci na idealnie okrągłych plackach.
  • Smaż po 30-40 sekund z każdej strony na małym ogniu dla uzyskania elastycznych placków lub dłużej, jeśli wolisz, żeby były chrupiące. Kontroluj czas smażenia i dostosuj do swojego upodobania (każda patelnia jest inna, a każdy palnik ma różną moc)
  • Podawaj natychmiast lub przechowuj krótko (Komentarze)
  • Moja kompozycja tacos – 1) ryż basmati z kurkumą, Beyond Meat przesmażony z czerwoną cebulą, czosnkiem, kuminem, papryką i kolendrą i salsa z mango (mango, sok z limonki, sól, pieprz, szalotka, czosnek, kolendra) 2) Ryż basmati z kurkumą, soczewica w sosie curry (wynos z restauracji), nerkowce + naturalny sojowy jogurt. Opcji jest mnóstwo. Wrzućcie na tacos na co aktualnie macie ochotę. Pamiętajcie, że nie ma złych dodatków.
  • Smacznego !

Dodaj komentarz